4 jobbveckor avklarade, shopping och halvvägs i graviditeten

Sedan någon månad tillbaka har jag börjat jobba och de är Daniel som är hemma och är föräldrarledig med Vera. De första två veckorna var en så sjuk omställning och  även kroppen reagerade fysiskt på att jag mådde skit av denna förändring. Men tredje jobbveckan började det vända och nu känns det helt okej. Tanken är ju att jag skall jobba 75%, men just denna perioden när Daniel är föräldrarledig skall jag jobba heltid. Jag tycker egentligen heltid blir för mycket tid borta från Vera, men under denna perioden får det vara så.

Daniel trivs som fisken med att vara  hemma och det går bra för dem. Jag är inte minsta orolig för Vera, men jag sörjer att jag inte får träffa henne lika mycket som innan och så fort jag lämnar jobbet får jag plötsligt superbråttom hem. det är inte direkt som innan att man stannar till och lallar runt och fönstershoppar eller kikar i butiker efter jobbet.

Igår gick jag tidigt från jobbet och tog med min Vera in till stan för att dels fixa ett ärrende och sen gick vi till stadsbiblioteket och lekte och bläddrade i barnböcker. Kändes skönt att få så mycket tid själv med Vera.

Igår passerade jag halvvägs i graviditeten. En bra milstolpe att passera. Firerar det med en selfie från i måndags när jag var hos Barnmorskan. 19+3

IMG_1879.JPG

Jag som först varit gravid och sedan luffat runt som föräldrarledig har inte direkt uppdaterat min egen garderob på evigheter. Och nu när jag är gravid är det ju ingen ide känner jag. Så igår fick rycket och unnade mig ett par armband från Michael Kors.

IMG_1890.JPG

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 4 jobbveckor avklarade, shopping och halvvägs i graviditeten

  1. sarakaka skriver:

    Men det här har jag ju missat! Grattis till graviditeten! Många kramar Karin S

Lämna en kommentar